Logo Humaniora Color SVG

Onze School

Waarom kiezen voor Broederschool Stekene?

Kwaliteitsvol onderwijs dicht bij (t)huis

Onze school is gelegen in een plattelandsgemeente. Je kind volgt onderwijs in een veilige en gezonde omgeving, niet ver van zijn/haar thuis. Dat biedt de ouders de mogelijkheid om hun kind van nabij te volgen in een leeftijdsperiode waarin een degelijke begeleiding en opvolging nog steeds van het allergrootste belang zijn.

De naadloze aansluiting bij de derde graad in onze campussen in Sint-Niklaas bewijst dat onze school onderwijs op niveau levert.

Onderwijs in een groene, landelijke omgeving

Onze school heeft een unieke ligging. Alle klaslokalen bevinden zich op het gelijkvloers en de school is een echte groene school. Dat zorgt voor voldoende ruimte tijdens de recreatieve momenten. Op initiatief van de leerlingenraad hebben we nu terug fruitbomen staan op onze campus.

Ingang Nieuwstraat

Vlaanderen maakt zich zorgen over de luchtkwaliteit in de buurt van de scholen. Laat dat groene karakter en de vele fietsende leerlingen nu net één van de troeven van onze school zijn. Met medewerking van de gemeente Stekene zorgen we samen voor preventieve fietscontroles, het sensibiliseren van onze zwakke weggebruikers! Elke dag veilig naar school!

(onder)wijs onder het motto "een gezonde geest in een gezond lichaam"

Sporten is gezond. Er is een prima samenwerking met de sportieve dienst van de gemeente. De vernieuwde sporthal is vlakbij gelegen en daar maken we natuurlijk veel gebruik van. Lopen in het Steengelaag is ook een optie, maar op onze campus zelf zijn er voldoende sportieve mogelijkheden in onze sportzaal of buiten voor bv. een partijtje voetbal.

Onderwijs: van iets klein iets groot maken

Groeien doet uw kind naarmate de leerjaren vorderen. Ze worden wijzer, sterker, groter... Onze school heeft niet de ambitie om de grootste uit de streek te zijn. Kleinschaligheid is juist één van onze troeven. Door die kleinschaligheid hebben onze leerlingen een naam en worden ze geen nummer op een klaslijst. Kwaliteit primeert op kwantiteit. We hebben aandacht voor de noden van elke leerling.

In de eerste plaats is de juiste studiekeuze maken belangrijk. Luister naar advies van leerkrachten van de lagere school en CLB. We hebben niet alle bestaande studierichtingen, maar we hebben een gevarieerd aanbod. Voor elk wat wils! Klik maar op de één of ander webpagina en ontdek wat onze school nog allemaal te bieden heeft.